Kapirate li Facebook lajk?!


Svi mi danas koristimo društvene mreže. Neko samo jednu, neko dve-tri, a neki se zapljunu na apsolutno svakoj gluposti koja makar i u najavi nosi takav karakter. Ali kako ih koristimo?
Ne bih sad lamentirao o tome služe li nam za posao ili igranje, traženje "srodnih duša" ili nevino druženje, za razmenu informacija sa svetom oko sebe ili bunt protiv vlasti i bilo čega što smatramo lošim i pogrešno postavljenim. Umesto toga, ovih dana mi je upalo u oči koliko ljudi ne poznaje ni basic - najobičniji Facebook like (iliti po srpski - lajk, bre) koji spada u abacedu društvene komunikacije na svetski najpopularnijoj mreži - FB-u.
Neko se seća, neko ne ali u petak, 21. oktobra je bila 70.-a  godišnjica jednog od najvećih zločina koje su nemačke okupacione snage počinile u Srbiji tokom Drugog svetskog rata - streljanja oko 7.000 civila u Šumaricama kod Kragujevca, velikim delom učenika i njihovih profesora.
E, tim povodom na FB-u postoji nekoliko stranica posvećenih ovom tragičnom događaju, a među njima i ova Шумарице Крагујевац, koja je tema ovog posta, iako ni druge nisu bile pošteđene groznog sindroma elementarnog neznanja...



Elem, genijalni kreator tog FB profila/stranice je u odeljku rodjendan napisao 21. oktobar 1941. i pogađate li šta se dogodilo u petak? Masa nedotupavnih debila (izvinjavam se debilima, ali ne znam kako drugačije ove da nazovem) je počela da im na zidu čestita rođendan, da im želi najlepše rođendanske želje i sve najbolje?! Rođendanske čestitke danu kada je streljano 7.000 ljudi?! Možda mogu da zamislim i morbidnije stvari od toga ali ne mnogo...
Nažalost, ovo orgijanje nad besmislom ljudske gluposti se nastavilo čitavog dana (ja sam screenshot napravio oko 22h) i administratoru je trebalo poprilično vremena da se prizove pameti i pobriše sramotu, i svoju i tuđu, na stranici koja ima bezmalo 5.000 prijatelja...

Besmisao je postao još veći kada sam, nedugo zatim, ovo podelio na fan page-u "Lobotomije" na Facebook-u i svom zidu, sa jasno profilisanim komentarom "Gomila idiota na FB čestita rođendan spomen parku streljanju u Krtagujevcu?!" i ostao zabezeknut lajkovima koji su počeli da pljušte na ovo, uz prateću diskusiju treba li tako nešto lajkovati ili ne?! Nažalost, nisam se setio da odmah i za to napravim printscreen, a mnogi su u međuvremenu pobrisali ono što su rekli, tako da ćete za to morati da mi verujete na reč...

Šta su svi ti ljudi zapravo lajkovali? Pretpostavićemo da to svoje "sviđanje" ipak nisu uputili onima koji nisu imali ni brige ni pameti pa su tako mirne duše čestitali rođendan fašističkom teroru, već se taj FB lajk onda odnosio na mene, odnosno na činjenicu da sam ukazao na nešto tako bizarno i da se slažu s mojom konstatacijom tim povodom. Pretpostavićemo, ali da li je to i zaista tako, odnosno da li je normalno da lajkom iskažeš svoje neslaganje s nekom skaradnošću?
S tim u vezi, sećam se čudnih situacija iz vremena kada je list za koji radim, novosadski "Dnevnik", na svojoj prvobitnoj internet stranici (www.dnevnik.rs), posetiocima uveo opciju da ocenama od 1 do 5 odrede kvalitet pročitanog teksta, koju je, nažalost, retko ko shvatio na isti način kao i administrator sajta. Sticajem okolnosti, prevashodno sam pratio unutrašnju politiku, pa vi sad pokušajte da zamislite moju frustraciju kada za dobar kritički članak o, recimo, najnovijim ekscesima Velje Ilića dobijem obilje kečeva! Ne zato što sam napisao loš tekst, već zato što su čitaoci, promašivši poentu ocenjivanja, time želeli da izraze neslaganje i gađenje nad onim što je Velja uradio. Elem, sujeta je gadna stvar i nije mi bilo lako da to prihvatim, ali nećemo sad o tome...

Poenta je u tome šta zapravo predstavlja Facebook like i, da ne idemo predaleko, konsultovaćemo Wikipediu. A tamo, doslovno, piše sledeće: Facebook says "Liking" is intended to "Give positive feedback and connect with things you care about". Dakle, lajk služi da o nečemu pruži pozitivnu povratnu informaciju i poveže vas sa stvarima do kojih vam je stalo. Samo što nas ta definicija, bojim se, ponovo vraća na početak jer i dalje ne odgovara na pitanje lajkujemo li mi zapravo kvalitet i suštinu ponuđenog sadržaja ili činjenicu da nam je neko skrenuo pažnju na to; bez obzira da li je u pitanju nešto lepo i pozitivno ili bizarno i odbojno...
A, kako je, ma šta mi koji više volimo prednosti Twitter-a mislili, Facebook apsolutni mainstream u pogledu društvenih mreža kako u svetu, tako i u Srbiji, ovo pitanje i nije tako bezazleno kako se to u prvi mah možda čini. Štaviše, po poslednjem prebrojavanju, u Srbiji ima više od 2,5 miliona otvorenih Facebook naloga (po čemu smo, proporcionalno populaciji, apsolutni rekorderi), iako to ne znači da ovde toliko ima i korisnika FB-a. To je otišlo toliko daleko da sam pre izvesnog vremena čuo anegdotu o ne naročito informatički pismenom mališanu koji je sa tatom došao u prodavnicu kompjutera i nije ga interesovalo ni kakvim će procesorom, grafičkom karticom, memorijom ili monitorom raspolagati njegov budući ljubimac, pa čak ni to da li će moći da se njime konektuje na internet, već samo i jedino hoće li moći, citiram, "da ide na Facebook"?! Klasična zamena identiteta u modernom ruhu, pa vi vidite...

Lično, volim da mislim da mislim da se tim lajkom ipak izražava slaganje sa podeljenim sadržajem, statusom, komentarom... čime god... a da je, pošto gospodinu Zakerbergu nikad nije palo na pamet da u svog društvenog monstruma uvede i dislike dugme, za svaku vrstu neslaganja s temom ipak neophodno uložiti i malo napora da se napiše koja reč komentara koji će to iskazati. Drugim rečima, nije sve na dugme, pogotovo kada shvatite da taj "like button" zapravo služi praćenju vaših aktivnosti i sklonosti više nego što to možete i da zamislite!
Naravno, ostavljam prostor i za mogućnost da nisam u pravu. U tom slučaju, prethodne redove shvatite kao moj apel za sopstveno prevaspitavanje i okasnelu edukaciju o tome čemu zapravo služi prokleti Faceboook like...

Alexa Grubeša

P. S. - Nemojte se ustručavati da pročitate i prethodni post Društvene mreže nedruštvenih partija, koji ima sasvim solidne veze s ovom temom...

Comments

  1. U stvarnosti koja je puna apsurda, površnosti, neznanja, bahatosti i bezobrazluka, rekla bih da sam u prilično dobroj formi i da ne može tako lako nešto da me zapanji. No, lajkovanje stranice posvećenoj streljanju u Kragujevcu, pa još i čestitanje rođendana? Priznajem da veću glupost, ako izuzmem one namerne i zlonamerene (pretežno vezane za politiku), skoro nisam registrovala! Da li je ovaj narod uvek posedovao izvestan broj imbecila, pa je to sad samo postalo očigledno zahvaljujući društvenim mrežama i internetu ili su ovo novi momenti, nemam načina da proverim. Mogu samo da kažem da se osećam poprilično nelagodno u sopstvenoj zemlji i taj osećaj se pojačava do granica izdržljivosti koje više ne mogu da pomeram jer sam ih, čini mi se, dogurala do maksimuma. Plašim se da nije problem samo u razumevanju značenja reči "like" jer, kladim se, dobar deo tih ljudi ima fejsbuk na srpskom jeziku, te su mirne duše kliknuli "sviđa mi se". Na delu je klasična tupavost koja se neguje. Nažalost.

    ReplyDelete
  2. Svaki dan sam u kontaktu sa takvima, da se zapitam svakih sat vremena da li mi je glava na ramenima, da nisam na snimanju filma ili slično.

    Onda kad vidim tebe, i da nas ima još ovakvih, koji se borimo da zadržimo neki (zdrav) razum, ili ono što mislimo da isti jeste - bude mi lakše.
    Malo :).

    ReplyDelete
  3. @Romi - I ja sam mislio da me više nije tako lako zapanjiti... a opet, slučaj KG me je, priznajem, naveo da lestvicu "Lobotomije" spustim za još koji podeok niže...
    U najkraćem, rekao bih da je broj pomenutih debila u ovom i bilo kom drugom narodu (jer isti kliše svuda postoji) proporcionalno uvek manje-više isti, samo što su sada, expanzijom društvenih mreža, postali vidljiviji...
    Mada, možda i previše vidljivi, ako mene pitaš...

    ReplyDelete
  4. @zubarica - Nažalost, i ja sam svakodnevno okružen takvima... To su ta sitna prokletstva rada sa ljudima, koja se neprestano mešaju s malim zadovoljstvima istim povodom...
    A jedno od najvećih takvih zadovoljstava je videti da ipak nismo usamljeni u pokušaju da očuvamo ovo malo zdravog razuma što nam je, nekim čudom, preostalo... pa makar zarad toga bili pod "staklenim zvonom" kada ne može drugačije...

    ReplyDelete
  5. Puno puta sam se cudio ljudskoj gluposti i lenjosti. Kad je lajk u pitanju, viuse me nista ne cudi. Jednostavno, neidejnost, lenjost i ko zna sta sve ne uticu na ljude da pogledaju krajickom oko , kliknu na lakj tek da overe ili popisaju svoj prostor i odu.
    Ne cudi me nista...

    ReplyDelete
  6. Odličan tekst! Mnogo ga lajkujem :) Ne mislim da lajkujem te budale koje lajkuju svoje statuse i postove i čestitaju rođendane kafićima, spomenicima, istorijskim događajima i preminulim prijateljima. Lajkujem način na koji si prikazao simboliku koja je mnogo šira od bizarne pojave na društvenim mrežama.

    ReplyDelete
  7. @deda - To je tačno, bezidejnost i lenjost su nam postale glavne društvene karakteristike, od glave pa sve do repa... a potreba da se, što ti kažeš, zapiša svoj prostor i overi prisustvo je možda čak i tim veća, nažalost...
    A onda još malo šta može da začudi, kada ljudska glupost postane mainstream...

    ReplyDelete
  8. Eh :).
    Ja mislim da ili nije bilo ovakvih u ovom broju, ili - da su umeli da ćute.

    Pre 20-tak godina mi je daleko više ljudi prolazilo ispred očiju nego sada, i bilo je... "živopisnih", ali su se držali pristojno, tj. bili su naučeni da drže jezik za zubima, jer je bilo zazorno ispasti 'svakakav' pred ljudima uopšte, a sada to nije slučaj.

    Moj utisak je da se i zbog toga "više vide" :(. Danas je vrlo malo stvari sramota...

    ReplyDelete
  9. Ocenjivanje ili lajkovanje ispada kao i pravljenje staza po parkovima. Projektant odredi staze ali korisnici utabaju svoje.

    Pametni projektant zasadi travu a staze poploča kada ih šetači ugaze!

    ReplyDelete
  10. Snežana @skljuc24 October, 2011 09:20

    Iz navedenih,i još raznoraznih razloga, "skinula" sam se Fejsbuka i preselila na Tviter.
    Ne kažem da na Tviteru ne obitavaju "svakojaki", ali on bar pruža mogućnost da se lako i bezbolno filtriraju svi akaunti koji ti remete trenutke provedene sa na TL.

    ReplyDelete
  11. Zaboravih da spomenem...

    Korišćenje FB-a na našim prostorima je katastrofa! Igraju se igrice i sl.

    To potvrđuje primer sa parkovima, FB je zamišljen malo drugačije ali su korisnici utabali svoje staze :(

    Nešto me podseća na psihologiju mase, neko vikne TAMO i onda svi tamo, bez korišćenja mozga.

    ReplyDelete
  12. @Foksi Lejdi - Hvala za odmereni lajk tamo gde treba i onako kako treba...:)
    A i propratni komentar dočarava razumevanje teme i šire simbolike bizarnosti u potpunosti... Tako da smo osuđeni jedni na druge u besmislu oko nas...

    ReplyDelete
  13. @zubarica - Još gore, danas očigledno više ništa nije sramota, pa ni ispasti glup u društvu... i, ma kako to apsurdno zvučalo, očigledno je bolje biti vidljivo glup, nego pritajeno pametan...
    Uostalom, rekao bih da je to jedna od najvećih tekovina škole ponašanja koja nam se svakodnevno servira sa TV-a, iz Skupštine, Vlade, Predsedništva...
    A kad budale glasno pričaju, mudri uglavnom ćute i čekaju da prođe... i to je oduvek tako bilo...

    ReplyDelete
  14. Poštovani gospodine @tapavicki, mnogo mi se sviđa vaš komentar! Prosto mi dođe da ga i lajkujem, bez obzira što to onda navodi temu na dalje razmišljanje...:) Mislim, ne bih da gazim travu...

    ReplyDelete
  15. @Snežana (@skljuc) - Baš tako! Kad se samo setim svog prvobitnog nerazumevanja Twitter-a, spram onoga kako ga vidim danas... a pritom sam i dalje daleko od njegovih stvarnih mogućnosti...;)
    Ipak, ne bih se složio da prisustvo na FB-u treba potpuno ukinuti ali je očigledno vreme da se i tamo štošta filtrira, makar radi sopstvenog duševnog mira...

    ReplyDelete
  16. @tapavicki - Mislim da danas ni Mark Zakerberg ne bi mogao sa sigurnošću da kaže kako je to FB inicijalno zamišljen, ako se u to vreme o bilo čemu uopšte i razmišljalo... uz pivo i studentkinje...;)
    Ali priznajem da sam dosta dugo i sam bio navučen na te glupe igrice i da evo, upravo, provodim treći dan u apstinenciji... i mogu da kažem da mislim da sam se napokon skinuo sa te droge...:)

    ReplyDelete
  17. "Like" za komentar i trud, "Dislike" za povod. Koliko god to "debilno" bilo, treba videti ko su ti klinci koji su lajkovali godišnjicu stradanja đaka u Šumaricama. Ne branim ih, ali sam siguran da je većina njih mahinalno čestitala zbog toga što im je izašlo sa strane da Šumarice Kragujevac danas slave rođendan.

    Siguran sam da većina njih pojma nema šta taj spomenik predstavlja, već ga smatraju nekim parkom prirode. Naravno, nije im odrađena lobotomija, mogli su malo da proguglaju i potraže više informacija, ali klinci to ne rade. Oni žive brzo i misle brzo: - Vidi, rođendan Šumaricama, jeeee, sve najbolje, ajmo, žurka!

    Po meni, veća je glupost što je taj profil kreiran kao profil osobe, pri čemu u Info delu nema nikakve informacije koja bi malo bliže uputila putnika namernika o čemu se tu zapravo radi.

    To je slučaj sa gomilom profila na fejsbuku: kafići, pozorišta, bioskopi, kompanije, klubovi, bendovi... Masa njih ima već 5000 "prijatelja", što je maksimum za lični profil i tu nastaju muke. Nekoliko puta sam video profile pored kojih u zagradi stoji: (Popunjen profil). Tim ljudima treba edukacija, mladima takođe, Internet je nesebično i neograničeno nudi, ali nismo svi isti.

    Zato tom klincu koji traži računar za Facebook treba lupiti čveger, a njegovim roditeljima pedagošku ćušku. Palo mi je upravo na pamet da se štampa kratko uputstvo za korišćenje društvenih mreža, pa da se deli uz svaki kupljeni računar. Evo, patentiram ideju ovako javno, ne treba mi nikakva zarada od toga, samo da pokrijem troškove štampe :)

    ReplyDelete
  18. Trenutno mi samo ovo pada na pamet:

    Everybody run,everybody knows,
    Everybody pull the gun,everybody rolls,
    Everybody skip,everybody choose,
    Everybody sticks and everybody loose,
    Everybodys favours,everybody waits,
    Everybodys gorgeous and everybody fakes,
    Everybodys screaming,everybodys blind,
    Everybody could be dying,anybody fine.

    Is this a mirror of myself,
    Am I somebody else,
    I don't wanna be...everybody!

    ReplyDelete
  19. @Emona - Mislim da to veoma lepo može i tako da se kaže...:)
    And yes, I don't wanna be... everybody! :)

    ReplyDelete
  20. Evo stiže jedan Bambi ili po serbski "lajk" na zadatu temu.

    ReplyDelete
  21. Vlado,
    "mahinalno" JESTE problem.
    Sa velikim "P", jer znači da nisu stali da promisle.

    Koliko vi sebi, u svom životu, i otkad, možete dozvoliti da "mahinalno" nešto uradite?
    I koliko vas posle košta?

    "Debilnost" (stvarno nije lep izraz) onih koji "mahinalno kliknu" pokazuje prave razmere bede.
    Ne samo roditelja; to znači da i škola i društvo ne kažnjavaju nešto MAHINALNO urađeno. Počev od famoznog Kovačevića, koji je svakako mahinalno, ne razmišljajući, razgazio onog kolegu od 60-tak kila...

    Ovo vama može delovati šaljivo, ali ti koji ne promisle (eventualno se i obaveste) pre nego što nešto učine će sutra biti, evo recimo - zubari.
    Ili lekari.
    Ili - medicinske sestre.
    Znate kako smo mi kažnjavani u srednjoj medicinskoj za nešto mahinalno učinjeno? I isključenjem.
    Ali je to bilo pre 30+ godina...

    E, o tome pričamo.

    ReplyDelete
  22. @Vlada RT za ideju o kratkom uputstvu za korišćenje društvenih mreža uz kupljeni računar...:)
    Istini za volju, u mislima sam te pretekao jer sam u postu hteo da predložim da se FB i ostale mreže uvedu kao neka vrsta dopunske nastave u škole, poput domaćinstva, kao danas neophodnije za životne izazove u novim okolnostima, ali sam to izbacio, da ne kažu neki kako baš nadugačko tupim...:D
    No, kako je ideja neprofitna, nije ni važno čija, nego da se realizuje i klincima donese neku korist u okrutnom, novom, cyber svetu...

    I da, potpuno si u pravu da je onaj ko je napravio FB profil za Šumarice propustio da makar elemntarno opiše o čemu se tu radi i koliko-toliko edukuje svoje sledbenike. Nisam zapratio taj profil, pa sam mislio da se to ukazuje tek kad se sprijateljimo... a meni takvi prijatelji ne trebaju...

    ReplyDelete
  23. I da, što da ne, hvala i anonimcu za bambi...:)))

    ReplyDelete
  24. @zubarica - Znajuci Vladu, verujem da ipak nije mislio tako mahinalno kako je napisao. Uostalom, kako i sam lepo reče, svi oni mogli i malo da Googlaju kad već ne znaju, da pitaju nekog svog, starijeg... bilo šta... mogli su, a nisu... i bojim se da je to najveći problem danas. Informacije su sada svuda oko nas, nikad dostupnije, a mi sve manje pitamo... to nas je sramota, a nije nas stid da ispadnemo glupi...

    I da, da dodam vatre zamišljenom scenariju, mnogi od njih bi jednako mahinalno mogli postati i novinari...;)
    Ups, bojim se da mnogi već i jesu...:(

    ReplyDelete
  25. @zubarica naravno da je problem, ali takvih slučajeva ima gotovo svakodnevno. Nažalost, ovaj blog verovatno niko od tih "mahinalnih" klinaca neće pročitati, a oni bi od njega imali najviše koristi. Mi možemo ovako da pišemo u beskraj...

    Sigurno je da me mahinalne greške danas koštaju Puno, sa velikim P, ali se nisam opterećivao kad sam bio klinac, baš kao što se i današnji klinci ne opterećuju, jedino što se to sada mnogo lakše primećuje. To što su čestitali rođendan Šumaricama treba posmatrati jedino kao fenomen društvenih mreža, konkretno Fejsbuka, gde se samo mehanički klikće "Like" dugme, bez provere sadržaja, bez stavljanja prsta na čelo.

    Iz tog razloga mislim da je događaj koji je neposredan povod za ovaj blog benigan u kontekstu privremene neuračunljivosti "mahinalnih lajkera", ali učestalost sličnih ispada u kombinaciji sa sve prisutnijom degradacijom gramatike i pravopisa predstavlja pravi razlog za brigu na duže staze. Svakako da ne bih voleo da me sutra neko od njih leči ili mi projektuje kuću.

    ReplyDelete
  26. Slažem se da je bizarno! Samo bih htela da dodam da nije uzeta u obzir još jedna funkcija "like", kada kliknem na "like", onda i moji prijatelji mogu videti šta sam to obeležila, i mogu i oni pročitati, bez obzira što ne koristim "share" i što nemam komentar na tu temu. Eto, samo sam to želela da kažem, možda ja previše pozitivno posmatram situaciju... Tačnoje da korišćenje društvenih mreža prelazi u debilizam, vrlo često, da ne kažem većinom slučajeva.. ko provodi najviše vremena na FB?? :)

    ReplyDelete
  27. @Vlada & @zubarica - Neposredan povod za ovaj blog post je, gledano u širem kontextu, možda i bio benigan... ali sam se baš zato potrudio da se ne zadržim samo na tome i, koliko je bilo u mojoj trenutnoj moći, rasvetlim čitav taj fenomen...:)

    ReplyDelete
  28. Vlado,
    ja i dalje mislim da je problem daleko širi.
    To je druga generacija, sa kojom se i radi drugačije, oni i misle drugačije, i sve treba "prepostaviti".
    Uključivši i naš odnos prema njima, SVIH nas.

    http://pre2005.flexiblelearning.net.au/projects/resources/Digital_Natives_Digital_Immigrants.pdf

    Ovaj čovek je sve lepo nadugačko opisao, a u svetu postoje odavno cele univerzitetske katedre koje se bave cyberpsihologijom, psihologijom, vaspitanjem, edukacijom digitalne generacije...

    Što se kod nas ni ne nazire.
    Ja mislim da su ta deca baš onakva kakva treba da budu, kao D-gen, ili Net-gen, ali sa njima se radi drugačije - na najširem društvenom nivou, inače se dobijaju gomile "debila".
    Da ne prepričavam Marc Prensky, on je prosvetni radnik, a opisao je sve što mislim više nego dobro :).

    Nadam se da sam sad bolje objasnila šta sam mislila :).

    Prijatno veče.

    ReplyDelete
  29. @Milena Đoković - Hmmm... shvatam poentu, ali i dalje mi se čini da je onda, u situaciji kada ne postoji i "dislike" dugme, dovoljno kliknuti samo na "like" tek radi podele teme sa prijateljima, bez ikakvog komentara i određivanja prema, u ovom slučaju, potpuno bizarnom sadržaju.
    ja bih rekao da tome ipak služi share... po želji sa ili bez propratnog komentara, jer mi je jasno da ne želi svako da se i lično izjašnjaa o nečemu, već mu je sasvim dovoljno i to što je ukazao na neku pojavu deleći je s drugima...

    ReplyDelete
  30. Pogledaj molim te i ti taj .pdf, ako te ne mrzi da pregledaš 15-tak strana :), mislim da jako mnogo govori o tome što si opisao, samo sa drugačijim pristupom.

    ReplyDelete
  31. @zubarica
    Pročitao sam tekst, veoma je poučan, hvala za link. Za one koji ne stignu da pročitaju, autor objašnjava da je za usvajanje novih znanja neophodno višečasovno ponavljanje tokom cele radne nedelje, uz čvrsto fokusiranu pažnju, baš kao kod igranja video igrica gde je kriva učenja izuzetno velika.

    Zbog sporog usvajanja novih metoda učenja u našim obrazovnim ustanovama, svakom novom školskom godinom naši đaci kasne po nekoliko godina za vršnjacima iz razvijenijih zemalja.

    Činjenica je da moramo konstantno da se prilagođavamo tom digitalnom dobu, ako ne zbog nas, onda zbog (naše) dece, inače će generacijski jaz biti nepremostiv, mnogo dublji nego što je između naših roditelja i nas.

    ReplyDelete
  32. Nije ni prvi, a ni poslednji put da se takve stvari vide na netu, tj fejsu! Mnogo puta sam i sam bio u dilemi oko lajkovanja neke "loše" vesti, šta time zapravo činim! Da li to znači da mi se svidja to što vest prenosi, ili da je neko na to ukazao, ili pak, da pritiskom na lajk ja delim tu vest, jer će moji prijatelji videti to i razmisliti o tome.

    Fejsu definitivno nedostaje dislajk opcija!!!

    A mogućnost "iskazivanja" mišljenja pritiskom na jedno dugme ulenjila je ljude i dobrim delom ubila potrebu za komentarisanjem, kao mnogo zdravijim i konkretnijim načinom razmene mišljenja.

    To se odnosi na FB, ali i na naše blogove, gde je komentarisanje mnogo veće ulaganje vremena i truda zbog raznih opcija, spam robota, i sl, na svim, a tek na blogger platformi koju koristim i ja.

    Dakle, veliki LAJK za zapažanje,
    a veliki DISLAJK za to o čemu pišeš!

    ReplyDelete
  33. Slažem se da FB-u nedostaje dislike opcija ali odavno je očigledno da nikada nije ni postojala namera da se ona uvede i da je promocija poenta ove mreže, a ne kritikovanje...

    Samo ne shvatam zašto sam, uz like za opažanje, dobio dislike za pisanje... ali pretpostaviću da je to zbog toga što takva tema uopšte postoji, umesto da su stvari jasne i da tako nešto nikome nije palo na pamet...;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Vaše mišljenje i potencijalna diskusija čitalaca je dragoceno za što bolje razvijanje zadate teme i ukazivanje na aspekte koji su u prvi mah možda promakli autoru...
Naravno, pristojnost i kulturno ophođenje prema drugima u komentarima se, nadam se, podrazumeva...

Popular posts from this blog

Ako hoćeš da budeš bogat, nemoj plaćati račune?!

Opet #EXIT, a izlaza ni u najavi?!

Zašto neću glasati na #izbori2012